loading...
اخبار سیاسی روز ایران و جهان
admin بازدید : 74 جمعه 27 فروردین 1395 نظرات (3)

تظاهرات مردم مصر در اعتراض به واگذاری دو جزیره به عربستان

شهروندان مصري امروز جمعه مورخه 27 فروردین 95 در اعتراض به واگذاري دو جزيره مصري «تيران» و «صنافير» در درياي سرخ به عربستان تظاهرات كردند و سرنگوني دولت اين كشور را خواستار شدند

شركت كنندگان در تظاهرات شعار «ملت سرنگوني نظام را مي خواهد» به سر میدادند، شعاري كه در انقلاب 2011 باعث سرنگوني حسني مبارك ديكتاتور سابق اين كشور شد.
از سوي ديگر نيروهاي پليس مصر با استفاده از گاز اشك آور صدها نفر از معترضان به توافق جنجالي ب واگذاري دو جزيره مصري به عربستان را از محل متفرق کردند
ملك سلمان پادشاه عربستان در جريان سفر اخير خود به مصر، چند توافقنامه اقتصادي و سياسي را با كشور ميزبان امضا كرد كه يكي از آنها، توافق تعيين مرزهاي آبي بين دو كشور بود.
به موجب اين توافق، جزاير تيران و صنافير به عنوان بخشي از خاك سعودي شناخته شد و این دو جزیره به کشور عربستان واگذار شدند
وزارت كشور مصر روز گذشته به شهروندان اين كشور در مورد شركت در هر گونه تظاهرات در اعتراض به توافقنامه ترسيم مرزهاي دريايي با عربستان و واگذاري دو جزيره در درياي سرخ به رياض هشدار داد.
دولت عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر از واگذاري دو جزيره مصري تيران و صنافير به عربستان در جريان سفر ملك سلمان پادشاه اين كشور به قاهره كه باعث خشم اقشار وسيعي از شهروندان مصر شده است، دفاع كرد و گفت كه مصر قلمروش را تسليم نكرده، بلكه صرفا حق سعودي ها را به آنها برگردانده است

admin بازدید : 78 شنبه 14 فروردین 1395 نظرات (0)

العربیه نوشت : ایران یکی از قدرت های سایبری جهان است

العربیه در گزارشی به قلم دکتر " مجید رفیع‌زاده،" دانشمند و سیاستمدار آمریکایی، محقق، استاد دانشگاه هاروارد، نوشت: وقتی صحبت از حملات سایبری به میان می‌آید، نام کشورهای توسعه یافته جهان بیش از سایرین خودنمایی می‌کند. کشورهای آمریکا، چین و روسیه فعال‌ترین کشورها در زمینه حملات سایبری هستند.

 در ادامه این گزارش ادعا شده است ایران به یکی از کشورهای پیشرو در حملات سایبری مبدل شده و در ابزارهای مربوط به این بخش پیشرفت‌‎های قابل توجهی داشته است. پیشرفت ایران در برنامه‌های سایبری بسیار سریع و چشمگیر بود، نکته جالب اینجاست که ایران در چند سال اخیر وارد این حوزه شد و در همین مدت کوتاه دستاوردهای آن قابل ملاحظه است. کارشناسان امور نرم‌افزاری در ایران مطالعه و نظارت دقیقی بر شبکه‌های اجتماعی و هرگونه فعالیت‌های اینترنتی در این کشور دارند.

 کارشناسان ایرانی به طراحی و راه اندازی شبکه‌های اینترنتی داخلی در این کشور پرداختند و سایت‌ها و موتورهای جستجوگر موفقی را نیز به کاربران ارائه دادند. در ادامه این گزارش آمده است : ایران بیش از یک میلیارد دلار صرف زیرساخت‌های سایبری و فناوری مربوط به این بخش کرده است. حدود 100 هزار نفر کارشناس نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. ایران در سال 2012 (1390) شورای سیاست‌های سایبری را راه‌اندازی کرد و سوال مهم اینجاست که این شورا نقش تدافعی دارد و یا برای امور تهاجمی تاسیس شده است.

 شورای سیاست سایبری ایران در واقع برای امور دفاعی راه‌اندازی شده است. مقامات ایران به خوبی دریافته‌اند دانش سایبری به بخش جدا نشدنی نبردهای نظامی تبدیل شده است. برخی کشورهای همسایه ایران با خرید پیشرفته‌ترین ادوات جنگی به تهدیدی جدی در منطقه تبدیل شده‌اند و ایران باید از دانش سایبری خود برای خنثی کردن تهدیدات نظامی آنها نیز بهره ببرد.

admin بازدید : 80 سه شنبه 10 فروردین 1395 نظرات (0)

مشاهده بشقاب پرنده بر فراز آسمان شهر سن پترزبورگ

به تازگی ویدیویی منتشر شده که پرواز یک بشقاب‌پرنده را در آسمان شهر سن ‌پترزبورگ نشان می‌دهد

دیلی اکسپرس با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: به تازگی ویدیویی عجیب 2.5 دقیقه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که پرواز یک شی‌ء ناشناس مثلثی شکل را بر فراز آسمان شهر سن‌ پترزبورگ زادگاه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نشان می‌دهد. عجیب‌تر آنکه این بشقاب پرنده که هیچ حرکتی نمی‌کند و در وسط آسمان ثابت باقی مانده، در پایان آتش گرفته و ناپدید می‌شود. 

 
این روزنامه با اشاره مشاهده این شیء ناشناس در ادامه نوشت : آدم فضایی‌ها برای شکار پوتین دست به کار شده‌اند. بسیاری از طرفداران تئوری توطئه برای کشف معمای بشقاب پرنده مرموز، به تماشای این ویدیو نشسته‌اند. 
 
این ویدیو تاکنون 600 هزار بازدید داشته است.  و آمار به سرعت رو به پیشرفت است
admin بازدید : 77 یکشنبه 08 فروردین 1395 نظرات (0)

آغاز عملیات جدید ارتش سوریه پس از آزادسازی شهر تدمر

ارتش سوریه ساعاتی پس از آزادسازی شهر تاریخی تدمر، عملیات جدید خود را در محور جنوب غرب این شهر به سوی شهر مهم ارتباطی القریتین آغاز کرد

ارتش سوریه عملیات جدیدی را پس از آزادسازی شهر تاریخی تدمر، عملیاتی در جبهه مشرف بر شهر اشغال شده «القریتین» در جنوب غرب تدمر در ریف حمص آغاز کرد.

 طبق گزارش منابع میدانی، ارتش این کشور بر «تل منطار الرمیله» یکی از مجموعه ارتفاعات سیاه در غرب شهر «القریتین» در ریف حمص مسلط شد.

 این تسلط پس از درگیری سخت با عناصر داعش که در آن از انواع سلاح‌های سبک و سنگین و نیمه سنگین استفاده شد، حاصل شد.

 در این درگیری چندین نفر از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.

admin بازدید : 95 چهارشنبه 04 فروردین 1395 نظرات (0)

سخنان یک دختر عربستانی ساکن ایران در مورد فرهنگ غنی ایران

به نظر می رسد این بدترین زمان برای مسافرت یک شهروند اهل عربستان سعودی به ایران باشد. حالا اگر یک شهروند عربستانی به ناگهان تصمیم گرفته باشد در ایران زندگی کند، احتمالاً هیچ کس این تصمیم را عاقلانه نداند حتی بسیاری از خود ایرانیان.

  اما یک دختر سعودی تصمیمش را برای درس خواندن در ایران گرفته است سارا مصری حدود از ده ماه پیش به ایران رفته است و پنج ماهی نیز هست که در یک وبلاگ از تجربیات خود به عنوان یک سعودی در ایران مینویسد.

 سارا یک دختر اهل عربستان سعودی است و حدود ده ماه است که در رشته "مطالعات ایران"در تهران مشغول به تحصیل است.

او به تازگی وبلاگی راه انداخته است به نام "یک سعودی در ایران"و از تجربه زندگی یک دختر اهل عربستان سعودی در ایران در آنجا به زبان انگلیسی می نویسد.
در این وبلاگ به سختی می توان کوچک ترین نکته منفی ای درباره ایران یافت حتی وقتی از سارا درباره یک تجربه منفی در ایران طی این ده ماه می پرسیم می گوید:"الآن چیزی به ذهنم نمی رسد بگذار کمی فکر کنم…"

​سارا در آخرین پست خود در وبلاگش که پس از اتفاقات حج و کشته شدن بیش از 400 ایرانی در منا انجامیده است نوشته است:

 "اینجا برای هیچ کس اهمیت ندارد که من اهل عربستان هستم، در این مدتی که اینجا زندگی کرده ام حتی برای یک نفر هم اهمیت نداشته است که من سنی هستم."

 غمگینم که بیش از این نمیتوانم دیگران را در رابطه با ایران مطلع میکنم

admin بازدید : 75 دوشنبه 02 فروردین 1395 نظرات (0)

برنامه های رئیس جمهور در مدت حضورش در جزیره کیش

رییس جمهور در فرودگاه بین المللی کیش گفت: در نشست روسای مناطق آزاد تجاری سراسر کشور درباره برنامه ریزی ها و اقداماتی که طی سال جاری دراین مناطق باید انجام گیرد برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود.

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افتتاح فرودگاه هندورابی و افتتاح و بازدید از چند طرح در دست اجرا در جزیره کیش را از دیگر برنامه های این سفر برشمرد و گفت: جزیره هندورابی از جزایری است که می تواند برای گردشگران ایرانی و خارجی بسیار جذاب و دیدنی باشد.

رییس جمهور ورود 23 هزار مسافر طی 24 ساعت گذشته به جزیره کیش را بیانگر جاذبه این منطقه از ایران اسلامی دانست و گفت: طی یک سال گذشته نیز حدود 2 میلیون مسافر از جزیره کیش بازدید کردند که این ارقام نشان می دهد باید با ایجاد امکانات گسترده تر خدمت رسانی به مردم مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

روحانی به ضرورت تلاش همگانی برای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار کرد: بند 11 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر جایگاه ویژه مناطق آزاد و نقش آنها در توسعه کشور اشاره دارد و در این راستا باید با جذب فناوری و سرمایه، زمینه صدور کالا و خدمات و در نهایت تولید بیشتر را فراهم کرد.

admin بازدید : 93 یکشنبه 01 فروردین 1395 نظرات (0)

توضیحاتی در مورد دو پهباد سایه و کاوش نیروی دریایی سپاه

وقتی تکنولوژی ساخت آنقدر پیشرفته باشد که نشود از روی آن برداشت اطلاعاتی کرد،نه تنها مشکلی برای نمایش عمومی ندارد بلکه باعث تقویت روحیه ملی و اطمینان خاطر به مردم می شود

هواپیماهای بدون سرنشین به دلیل عدم نیاز به تأسیسات و پایگاههای بزرگ و ثابت، سادگی تعمیر و نگهداری، به کار گیری آسان، نداشتن ضایعات انسانی، کاربردهای فراوانی در امور نظامی دارند.

زمانیکه تکنولوژی ساخت آنقدر پیشرفته باشد که نشود از روی آن برداشت اطلاعاتی کرد، نه تنها مشکلی برای نمایش عمومی ندارد بلکه باعث تقویت روحیه ملی و اطمینان خاطر به مردم می شود.

پهپادهای سایه و کاوش نیروی دریایی سپاه که اکنون به تولید انبوه رسیده و مورد استفاده نیروی دریایی سپاه نیز قرار گرفته اند، از جمله تجهیزاتی بودند که در نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی که در آذر ماه امسال برگزار شد، در معرض دید عموم قرار گرفتند.
پهپاد سایه با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، مداومت پروازی 7 ساعت، حداکثر ارتفاع 5000 متر و وزن 20 کیلوگرم است که محموله دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری در روز و شب را با خود به همراه دارد و ماموریت آن گشت و شناسایی است.
پهپاد کاوش نیز با مهندسی معکوس اسکن ایگل آمریکایی ساخته شده و سرعت آن 100 کیلومتر بر ساعت، مداومت پروازی آن 15 ساعت، حداکثر ارتفاع آن 5000 متر و وزن آن 18 کیلوگرم است و محموله آن نیز دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری در روز و شب است و گشت و شناسایی نیز ماموریت این پهپاد می باشد.
admin بازدید : 71 شنبه 29 اسفند 1394 نظرات (0)

رئیس‌جمهور متواری کشور تونس به ۱۰ سال حبس محکوم شد

دایره جنایی در دادگاه بدوی تونس، امروز جمعه «زین‌العابدین بن علی» رئیس‌جمهور متواری این کشور را به تحمل 10 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش وبگاه خبری «تونسیَن»، این حکم در پرونده «شرکت بیان فو» صادر شده است.

دایره جنایی همچنین اجازه استماع شکوائیه به سود «سمیره خیاش» وزیر سابق تونسی، «مراد مهدوی» مدیر شرکت بیان فو و همسرش «لیلیا ناصف» و دو نفر دیگر به نام‌های سمیر بالحاج و آمنه بومعیزه را نداد.

مراد مهدوی و لیلیا ناصف از نزدیکان «لیلی طرابلسی» همسر بن علی هستند.

بن علی سال 2011 در پی تظاهرات و انقلاب مردمی، کشور را به مقصد عربستان ترک کرد و به ریاض متواری شد.

admin بازدید : 83 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (0)

تاکید مسئولان سیاسی لبنان و ایران بر لزوم گسترش روابط دو کشور

« کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و « جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان دیدار و با اشاره به روابط ممتاز دو کشور، بر ضرورت گسترش مناسبات و همکاری های تهران و بیروت در همه زمینه‌ها تاکید کردند.

خرازی که در راس هیاتی از شورای راهبردی روابط خارجی ایران در لبنان به سر می برد، در دیدار با وزیر خارجه این کشور تاکید کرد که ایران مخالف هرگونه دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی لبنان است.

وی در این دیدار که « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت هم حضور داشت، اظهارداشت که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا هرگونه کمک مورد نیاز لبنان در زمینه های مختلف را به این کشور دوست و برادر ارائه کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران خاطرنشان کرد: سیاست های غیرمعقول برخی کشورها به ویژه سعودی در منطقه تنش آفرین شده و زمینه را برای گسترش تروریسم تکفیری که اکنون خطری برای همه جهان و منطقه است، فراهم کرده است.

خرازی تصریح کرد: خنده آور است ، کسانی که به تروریست ها در سوریه کمک کرده اند و امروز یک لشکر تروریستی آفریده اند که بلای جان همه شده است، حزب الله را که از سرزمین های اسلامی در برابر ترویست ها دفاع می کند، تروریست می خوانند.

admin بازدید : 74 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (0)

حضور ناوهای نیروی دریایی ارتش در اقیانوس اطلس در آینده ای نزدیک

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز ناوگروه‌های ما دریاهای سرخ، مدیترانه، چین و اقیانوس‌های هند جنوبی و آرام را پشت سر گذاشتند و دریانوردی کردند، در آینده قطعاً اقیانوس اطلس را در برنامه کاری خودداریم.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای نیروی دریایی نیروی راهبردی ارتش در خرمشهر و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش با به تعبیر فرمانده معظم کل قوا امروز مظهر اقتدار ملت ایران در دریاهای آزاد حضور دارد.

وی افزود: امروز ناوگروه‌های ما دریاهای سرخ، مدیترانه، چین و اقیانوس‌های هند جنوبی و آرام را پشت سر گذاشتند و دریانوردی کردند، در آینده قطعاً اقیانوس اطلس را در برنامه کاری خودداریم، چراکه حضور در دریاها و به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جهان یک غرور ملی است و اقتدار ملت را نشان می‌دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: نمایشگاه نیروی دریایی در خرمشهر دو هدف را دنبال می‌کند، نخست نشان دادن عملیات هایی که در خشکی و دریاها توسط نیروی دریایی انجام‌شده  و هدف دوم نشان دادن وضعیت فعلی و آینده نیروی دریایی است، نیروی دریایی ارتش به‌عنوان نیروی علمی، سیاسی و بین‌المللی می‌خواهد جای جمهوری اسلامی ایران را در دنیا نشان بدهد.

وی، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی به جهت اینکه تمامی عملیات در آب‌های آزاد صورت گرفته و امکان ایجاد یادمان در آب‌ها را ندارد با برپایی این نمایشگاه‌ها اقدامات و دستاوردهای خود را برای مردم در معرض نمایش می‌گذارد.

admin بازدید : 68 پنجشنبه 27 اسفند 1394 نظرات (0)

شرط عربستان برای مذاکره با ایران : خروج نیروهای ایرانی از سوریه

شاهزاده ترکی الفیصل، ۷۱ ساله از فرزندان ملک فیصل، پادشاه پیشین عربستان سعودی است که سال‌ها رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان بود.

شاهزاده ارشد خاندان سعودی بدون آنکه اشاره‌ای به حمایت آل‌سعود از تروریست‌های منطقه و حتی داعش داشته باشد ایران را متهم به بی‌ثبات کردن منطقه کرده است.

 "ترکی الفیصل" گفته است که اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، عربستان آماده است با ایران وارد مذاکره مستقیم شود.

 "ترکی الفیصل" رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی آل‌سعود در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی گفت که دو کشور منافع مشترکی در منطقه دارند، اما به گفته او ابتدا ایران باید دست از بی ثبات کردن منطقه بردارد.

 او در گفت‌وگو با خبرنگار این شبکه انگلیسی مدعی شد که عربستان نمی‌خواهد با ایران و مردمش رابطه بدی داشته باشد، "اما ایران باید مشخص کند که در منطقه به دنبال چیست. نمی‌شود در منطقه بی‌ثباتی ایجاد کرد، همانطور که ایران با حمایت از شبه‌نظامیان مختلف در سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده و بعد بگویید که آماده گفت‌وگو هستید".

 فیصل در خصوص عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن بدون آنکه از واژه "تجاوز به خاک یمن" استفاده کند، گفت که تا زمانی که حمایت ایران از حوثی‌ها ادامه داشته باشد، عملیات عربستان هم ادامه خواهد یافت.

 او همچنین از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خارج کردن نیروهای روس از سوریه استقبال کرد و گفت که اگر هیچ نیروی خارجی در سوریه نباشد، روند صلح در آن کشور تسریع می‌شود.

admin بازدید : 56 سه شنبه 25 اسفند 1394 نظرات (0)

انفجار خودرو بمب گذاری شده در شهر برلین آلمان

منابع خبری آلمان از یک انفجار در شهر برلین، پایتخت این کشور خبر می دهند.

سخنگوی پلیس برلین گفت این خودرو در محلۀ شارلوتنبرگ در حال حرکت بوده است و هویت مردی که به عنوان رانندۀ خودروی در این حادثه کشته شده، فعلاً نامشخص است.

به گفتۀ وی نیروهای پلیس منطقۀ انفجار را محاصره کرده و در حال بررسی امکان وجود مواد منفجره در دیگر خودروها هستند. 

پلیس برلین از ساکنین شارلوتنبرگ خواست تا پیش از اعلام پلیس از خانه های خود خارج نشوند.

admin بازدید : 64 دوشنبه 24 اسفند 1394 نظرات (0)

دیدار جولی بیشاپ وزیر امورخارجه کشور استرالیا با محمدجواد ظریف

جولی بیشاپ می‌گوید در دیدار امروزش با وزیر خارجه ایران در مورد بهایی‌ها با وی صحبت خواهد کرد.

 

وی که با شبکه ای‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد، گفت: «دولت استرالیا چه در دیدارهای دوجانبه و چه در نشست‌های بین‌المللی، همواره به ایران توصیه کرده است که وضعیت حقوق بشر خود را ارتقا دهد.»

بیشاپ افزود: «من در دیدار این هفته‌ام با دکتر ظریف، بار دیگر وضعیت حقوق بشر ایران از جمله نحوه برخورد با جمعه بهایی ایران را متذکر خواهم شد، همانطور که در سفر 15 آوریل خودم به تهران، این کار را کردم.»

وزیر امور خارجه ایران امروز در آخرین گام از سفر منطقه‌ای‌اش وارد استرالیا شده و قرار است علاوه بر بیشاپ، با وزیر تجارت و وزیر مهاجرت استرالیا هم دیدار کند. وی احتمالا دیداری هم با «مالکوم ترنبال» نخست‌وزیر جدید استرالیا خواهد داشت.

admin بازدید : 72 دوشنبه 24 اسفند 1394 نظرات (0)

سخنان سردار سلیمانی در یادواره شهدای مسجد الرسول کرمان

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ماجراجویی نیست، گفت: چون اصول آگاهی بخش جمهوری اسلامی تشابهی با اصول دشمنان ندارد، آن را بر نمی تابند و ماجراجویی می نامند.

 
 سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی عصر یکشنبه در یادواره شهدای مسجد الرسول شهر کرمان افزود: برخی نیز در کشور ما نادانسته همین موضوع را تبلیغ می کنند زیرا نمی دانند که کار گریز از مرکزی از سوی ایران در دنیا انجام نمی شود.
 
وی گفت: دموکراسی موجود در کشور و استقلال همه جانبه، کشور ما را از سایر کشورها متفاوت کرده و تفاوت های ایران با سایر کشورها یک تفاوت سلبی، منفی و بد نیست و تفاوتی پاک و نمونه است.
 
به نوشته ایرنا، وی با اشاره به استقلال ایران اسلامی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، نیروهای مسلح، تصمیم گیری و تصمیم سازی بیان کرد: همه به ویژه جوانان باید متوجه باشند و در جلسه ها و پچ پچ های سیاسی تابع این موارد نباشند و فکر نکنند که در کشور ما ماجراجویی صورت می گیرد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: تکفیر و تکفیری، آتش در خانه برادران سنی است و کسانی که آن را خلق کردند، فکر می کردند با این حادثه جمهوری اسلامی و شیعه زانو خواهد زد.
 
وی تصریح کرد: امروز حریم انسانیت در جهان اهل سنت توسط گروه های تکفیری بیش از هر جای دیگری، مورد هجوم قرار گرفته است.
 
سردار سلیمانی افزود: آیا این یک کار ماجراجویانه است که جمهوری اسلامی مالا و جانا از مسلمان دفاع کند و این عیب است که جمهوری اسلامی در برابر گروهی بایستد که در یک منطقه 2 هزار زن جوان را بین خود خرید و فروش می کنند و آنها را در یک مصیبت سنگین دچار کرده اند.
admin بازدید : 58 یکشنبه 23 اسفند 1394 نظرات (0)

نتانیاهو نیز به رزمایش موشکی ایران واکنش نشان داد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رزمایش موشکی اخیر ایران واکنش نشان داد و از کشورهای 5+1 خواست تا تهران را به خاطر این رزمایش تنبیه کنند

ر بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: نتانیاهو به وزارت خارجه دستور داد تا با کشورهای 5+1 تماس گرفته و از آنان بخواهند تا ایران را به دلیل نقض های مکرر و بزرگ در زمینه موشکی، مورد اقدام های تنبیهی فوری قرار دهند.

این بیانیه افزود: چنین اقدامی در نوع خود مهم است و آزمونی برای اجرای توافق هسته ای توسط قدرتهای بزرگ است.

ایران و کشورهای 5+1 به توافقی درباره برنامه هسته ای ایران دست یافتند که باعث خشم سران رژیم صهیونیستی شد. رژیم صهیونیستی به شدت با این توافق مخالفت کرد و نتانیاهو با طرح ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای گفت: این توافق موجب نخواهد شد تا ایران از دست یافتن به سلاح هسته ای دست بر دارد.

نتانیاهو درحالی خواستار اقدامات تنبیهی علیه ایران به خاطر رزمایش موشکی شد که حتی خود غربیها از جمله آمریکا اذعان کردند که این رزمایش موشکی ناقض مفاد توافق هسته ای نیست و ایران نیز به نوبه خود این رزمایش را در راستای تقویت توان دفاعی قانونی و مشروع خود دانست.

admin بازدید : 62 یکشنبه 23 اسفند 1394 نظرات (0)

شرط گروه مخالفان سوری : ادامه مذاکرات با رفتن بشار اسد یا مرگ او

گروه مخالفان سوریِ مورد حمایت عربستان با طرح پیش شرط جدیدی مبنی بر اینکه مذاکرات را با رفتن بشار اسد یا مرگ او ادامه می دهیم، در آغاز مذاکرات صلح ژنو کارشکنی کرد.

محمد علوش از مذاکره کنندگان تیم اعزامی گروه مخالفان سوریِ مورد حمایت عربستان شنبه شب در ژنو در تلاش برای برهم زدن دور جدید مذاکرات درباره سوریه با طرح پیش شرط جدیدی برآمد.

محمد علوش بدون توجه به موضع ضعیف و ناتوانی سیاسی و نظامی جناح مخالفان سوری مورد حمایت ریاض گفت: "معتقدیم که مرحله انتقالی با رفتن بشار اسد یا مرگ او آغاز می شود. مرحله انتقالی نمی تواند با وجود این نظام یا راس این نظام در قدرت آغاز شود". 

خبرگزاری فرانسه به نقل از علوش افزود: هم اکنون بحث درباره روند تمدید آتش بس است. 

این درحالی است که دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد و روسیه پیشتر اعلام کردند که سقف زمانی برای آتش بس در سوریه تعیین نشده است.

admin بازدید : 66 شنبه 22 اسفند 1394 نظرات (0)

حکم عجیب و مضحک قاضی امریکایی برای دریافت غرامت حادثه 11 سپتامبر از ایران

"جرج دنیلز" قاضی آمریکایی در نیویورک، با صدور حکمی عجیب گفت: ایران موظف است به خانواده قربانیان 11 سپتامبر غرامت بپردازد.

قاضی یکی از دادگاه‌های آمریکا با صدور حکمی ایران را محکوم به پرداخت نزدیک به 11 میلیارد دلار بابت ماجرای 11 سپتامبر سال 2001 کرد.

در همین حال، پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت: «جورج دنیلز» قاضی دادگاه نیویورک آمریکا حکمی غیابی را صادر کرده است که براساس آن ایران باید به خانواده‌های قربانیان انفجار مرکز تجارت جهانی و پنتاگون در ماجرای 11 سپتامبر پول پرداخت کند.

در ادامه گزارش آمده است: قاضی دنیلز همچنین خواهان پرداخت 3 میلیارد دلار دیگر به شرکت‌های بیمه‌ای که پرداخت خسارت‌ها و توقف فعالیت‌های تجاری ناشی از این ماجرا را بر عهده گرفتند، پرداخت نماید.

حکم  دنیلز در واقع تصویب دیگر حکم قاضی دادگاه ناحیه‌ای آمریکا در دسامبر سال گذشته پیرامون خسارت‌های وارده در این زمینه است.

 در حالی‌که گرفتن خسارت از یک کشور خارجی مخالف آمریکا دشوار است، احتمال دارد شاکیان این پرونده از قانونی پیگری کنند که به دولت اجازه می‌دهد از اموال مسدود شده تروریست‌ها در آمریکا برای جبران مافات این مسئله استفاده شود.

این ادعای مضحک در حالی از سوی دادگاه آمریکا صادر شده است که تاکنون اسناد متعدد و متقنی از جزییات حادثه یازده سپتامبر منتشر شده است.

 «اسکات بنت» افسر سابق ارتش آمریکا در زمینه جنگ روانی پیش از این در مصاحبه با پرس تی وی در واکنش به این حکم گفت: طراحان اصلی حملات یازده سپتامبر، خود آمریکا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، اسرائیل و سازمان جاسوسی این کشور (موساد) و عربستان سعودی بوده است.

از سوی دیگر، اسپوتنیک در گزارشی نوشت: ۵۰ نماینده کنگره آمریکا اعلام کردند وزیر امور خارجه این کشور باید درباره پرداخت یک‌جانبه 1/7 میلیارد دلار به ایران پاسخگو باشد.

admin بازدید : 63 شنبه 22 اسفند 1394 نظرات (0)

تهدید جدید داعش : به کشور ایتالیا حمله خواهیم کرد

یکی از رهبران گروه تررویستی داعش در لیبی که خود را «امیر داعش» در این کشور می‌خواند، تهدید کرده است که به ایتالیا حمله خواهیم کرد.

«عبدالقادر النجدی» از رهبران گروه تکفیری داعش در لیبی، پس از این که «ابو المغیره القحطانی» یکی از علمای داعش بر اثر بمباران پهباد آمریکایی کشته شد، تهدید کرده است که داعش در شمال آفریقا روز به روز قوی‌تر خواهد شد.

 

او در گفت‌و‌گو با رزونامه داعشی «النبأ»، گفته است که خلافت اسلامی به لیبی باز خواهد گشت و کشورهای اطراف و از جمله ایتالیا را نیز اشغال خواهیم کرد.

 

تهدیدات این رهبر تکفیری در حالی است که داعش در شهر «بن قاردیان»در جنوب تونس، مدتی است با ارتش این کشور درگیر شده است.

admin بازدید : 57 جمعه 21 اسفند 1394 نظرات (0)

 

گسترش روابط ایران و انگلستان در آینده ای نزدیک

وزیر خارجه انگلستان گفت: ما علاقه‌مند هستیم هرچه سریع تر در زمینه گسترش روابط دو کشور اقدامات عملی انجام دهیم و برای توسعه روابط اقتصادی با ایران تلاش کرده و فصل جدیدی را در روابط با ایران رقم بزنیم

وزیر امور خارجه انگلیس با مثبت ارزیابی کردن مسیر جدید روابط میان ایران و انگلیس گفت که لندن علاقه‌مند است هرچه سریع‌تر در زمینه گسترش روابط دو کشور اقدامات عملی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری کشورمان که برای شرکت در اجلاس اقتصاد ایران به لندن سفر کرده است، با فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه انگلیس با ابراز خرسندی از برداشته شدن تحریم ها و با مثبت ارزیابی کردن مسیر جدید روابط دو کشور از علاقه‌مندی لندن برای توسعه روابط همه جانبه در همه زمینه ها با ایران خبر داد و افزود: ما علاقه‌مند هستیم هرچه سریع تر در زمینه گسترش روابط دو کشور اقدامات عملی انجام دهیم و برای توسعه روابط اقتصادی با ایران تلاش کرده و فصل جدیدی را در روابط با ایران رقم بزنیم.

هاموند با تشریح برنامه‌های کشورش در توسعه روابط تجاری با ایران گفت: امیدوارم هرچه زودتر مشکلات اندکی که در خصوص روابط مالی و پولی و بانکی وجود دارد رفع شده و ما در این اقدام بسیارجدی و مصمم هستیم موسسات مالی و بانکهای انگلیسی فعالیتهای خود را با ایران از سر گرفته و به سرعت گسترش دهند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده ایران در منطقه بیان کرد: صلح و امنیت منطقه بدون حضور ایران امری غیر ممکن است و مساعدت ایران در گفت وگوهای منطقه ای و مبارزه با تروریسم نقش به سزایی در این مساله خواهد داشت.

وزیر امور خارجه انگلیس در این دیدار ابراز امیدواری کرد: هرچه سریع تر مشکلات کنسولی باقی‌مانده در روابط دو کشور رفع شده و رفت و آمد اتباع دو کشور به سهولت انجام گیرد.

admin بازدید : 63 جمعه 21 اسفند 1394 نظرات (0)

سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد آزمایش موشکی ایران

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که پرتاب موشک توسط ایران در واقع ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده است و ممکن است اقدامات تنبیهی آمریکا و شاید بقیه را به همراه داشته باشد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا درباره این پرتاب موشک گفت: «ایران بر این مسئله واقف است که طبق (قطعنامه) شورای امنیت سازمان ملل، این اقدام تخلف است. بعلاوه، طبق توافقی (برجام) که به آن دست یافتیم، ما تحریم‌های مرتبط با پرتاب موشک را برای مدت ۸ سال حفظ کردیم بنابراین گرچه این اقدام (پرتاب موشک) نقض توافق هسته‌ای نیست، اما نقض اصولی است که آن را پذیرفته‌ایم».

 

وی ادامه داد: «بنابراین، مسلماً اگر این مسئله تأیید شود، اطمینان دارم که اقدامات بیشتر آمریکا و شاید بقیه را به همراه داشته باشد».

 

مجری شبکه سی تی وی ادامه داد، بنابراین تحریم‌ها و تحریم‌های بیشتر جزء اقداماتی است که در نظر گرفته شده است؟

 

کری در پاسخ گفت: «بله، منظورم این است که به طور قطع یک نوع حمایت برای هوشیاری بیشتر و اقدامات بیشتر را ایجاد خواهد کرد.مایه تأسف است که آنها (ایران) انتخاب کرده‌اند که این رویه را ادامه دهند».


تردید ندارم که داعش را شکست می‌دهیم


وی به این شبکه کانادایی در خصوص مبارزه ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش گفت: «من اطمینان دارم که در طول زمان، داعش را شکست می‌دهیم. من تردیدی در اینباره ندارم. برخی گزارشات درباره احتمال استفاده رژیم اسد یا داعش یا حتی مخالفان اسد در برخی موارد از برخی گاز‌ها پخش شده است. در برخی موارد، تلقی شده است که کلر به شیوه‌ای خاص مخلوط شده است. اتهاماتی هم درباره (استفاده) گاز خردل مطرح شده است و تمامی این موارد به طور کامل توسط تیم تسلیحات شیمیایی تحت بررسی و ارزیابی است

admin بازدید : 62 پنجشنبه 20 اسفند 1394 نظرات (0)

حمله تروریستی دیگر در بغداد : انفجار بمب در بغداد با 15 کشته و زخمی

انفجار یک بمب دست ساز در منطقه مدائن بغداد ۲ کشته و ۸ زخمی برجا گذاشت.

انفجار بمب در منطقه ای دیگر در شهر بغداد یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت


منابع امنیتی عراقی با اشاره به اینکه این بمب در مسیر خودوری پلیس محلی منفجر شد، اعلام کردند: بمب دیگر در منطقه الدوره بغداد منفجر و یک نیروی پلیس عراق کشته شد.


در این انفجار ۴ پلیس نیز زخمی شدند.

admin بازدید : 73 پنجشنبه 20 اسفند 1394 نظرات (0)

آغاز حمله ارتش عراق برای آزادسازی موصل قبل از شروع ماه رمضان

وزیر دفاع عراق : ساعت صفر برای عملیات موصل نزدیک شده است

وزیر دفاع عراق اعلام کرد عملیات آزادسازی شهر موصل تا پیش از ماه رمضان آغاز خواهد شد.

"خالد العبیدی،" وزیر دفاع عراق در دیدار با فرماندهان نظامی در شهر تکریت گفت: سفر امروز من به تکریت با سفر قبلی فرق زیادی دارد چراکه پس از آزادسازی بیش از 5000 کیلومتر از مناطق استان صلاح الدین خطر از سامراء دور شد.

وی گفت: عملیات آزادسازی استان نینوا و شهرستان الشرقاط در شمال تکریت تا پیش از ماه رمضان آغاز خواهد شد و درحال حاضر نیز عملیات هایی علیه داعش در موصل صورت می گیرد.

العبیدی ضمن تأکید بر اینکه ساعت صفر برای آغاز عملیات موصل نزدیک شده است، گفت: تمامی مقدمات لازم برای سر دادن شعار "بسوی تو می آییم ای نینوا" فراهم شده است و ما تروریست های داعش را از این استان بیرون خواهیم کرد چراکه تروریست ها جایی در عراق ندارند.
admin بازدید : 50 چهارشنبه 19 اسفند 1394 نظرات (0)

کشور اسلوونی هم مرزهای خود را برای پناهجویان بست

درها یکی پس از دیگری بر روی پناهجویان بسته می شوند. اسلوونی هم به جمع کشورهایی پیسوت که مرزهای خود را بر روی پناهجویان بسته اند.

اسلوونی، صربستان و مقدونیه روز سه شنبه اعلام کردند از این پس از ورود پناهجویان فاقد گذرنامه یا ویزا جلوگیری خواهند کرد. از میان این سه کشور، تنها اسلوونی عضو پیمان شنگن است که به این ترتیب تصمیم گرفته تا بر خلاف اصل گذر آزاد میان کشورهای عضو این پیمان، تمامی مرزهای خود را به روی پناهجویان «غیرقانونی» ببندد.

 

میرو تسرار، نخست وزیر اسلوونی گفت: «این که مسیر بالکان در حال بسته شدن است، نشان می دهد که تمام کشورهای این حوزه از جمله یونان و ترکیه در حال بازگرداندن همه مهاجران غیر قانونی هستند.»

 

 این در حالی است که بین ۱۴ تا ۲۰ هزار پناهجو در منطقه ایدومنی واقع در شمال یونان، پشت مرز بسته مقدونیه همچنان در پی یافتن راهی برای ورود به مرکز اروپا هستند.

 

در پی توافق اخیر اتحادیه اروپا و دولت آنکارا بر سر بازگرداندن مهاجران غیر قانونی به خاک ترکیه، به نظر می رسد این دسته از مهاجران اقبال چندانی برای رسیدن به اروپا ندارند و از این پس امکان این سفر تنها برای شمار اندکی از پناهجویان که در ترکیه ثبت نام می شوند، فراهم خواهد شد.

admin بازدید : 57 چهارشنبه 19 اسفند 1394 نظرات (0)

پرتاب موشک از سوی سپاه واکنش کاخ سفید را به همراه داشت

مقام کاخ سفید روز سه‌شنبه ضمن اذعان به اینکه آزمایش موشکی ایران از توافق هسته‌ای تخطی نکرده، تهران را به نقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفته آزمایش موشکی ایران نقض توافق هسته‌ای این کشور نیست.

این مقام آمریکایی علی‌رغم این مدعی شد ایران قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

روز سه‌شنبه گزاش شد در ادامه مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک‌های میان برد شهاب 1 و 2 و موشکهای دوربرد و نقطه زن قدر Fو H سپاه از منطقه عمومی کویر قم شلیک و به اهداف موردنظر اصابت کردند.

بنا بر این گزارش، مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با حضور سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از دقایق اولیه بامداد امروز آغاز شده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته واشنگتن برنامه موشکی ایران را تهدیدی علیه رژیم اسرائیل و کشورهای متحدش در حاشیه خلیج فارس می‌داند.

admin بازدید : 64 سه شنبه 18 اسفند 1394 نظرات (0)

یارانه تجار و پزشکان و اعضای هیات علمی دانشگاه از سال جدید قطع میشود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 اعلام کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی تجار، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، پزشکان و افرادی که درآمد سالانه آنان بالا باشد، سال 95 قطع می‌شود

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1395 کل‌کشور در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد در کمیسیون تلفیق مقرر شد مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت با پرداخت جریمه‌های تعیین شده از خدمت سربازی معاف شدند.

وی افزود: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت زیر دیپلم با پرداخت جریمه 10 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت دیپلم با پرداخت جریمه 15 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت فوق‌دیپلم با پرداخت جریمه 20 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت لیسانس با پرداخت جریمه 25 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت فوق‌لیسانس با پرداخت جریمه 30 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت دکتری پزشکی با پرداخت جریمه 35 میلیون تومان، مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت دکتری غیرپزشکی با پرداخت جریمه 40 میلیون تومان و همچنین مشمولان وظیفه با بیش از 8 سال غیبت دکتری فوق‌تخصصی با پرداخت جریمه 50 میلیون تومان، از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 بر همین اساس یادآور شد: البته این مبالغ جریمه به صورت اقساط در سال 95 هم قابل پرداخت است.

آصفری همچنین یادآور شد: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، یارانه نقدی تجار، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، پزشکان و افرادی که درآمد سالانه آنان بالا باشد، سال 95 قطع می‌شود که 50 درصد از درآمد حاصل از قطع یارانه نقدی این افراد صرف اشتغال‌زایی و 50 درصد نیز صرف طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی می‌شود.

admin بازدید : 55 سه شنبه 18 اسفند 1394 نظرات (0)

برنامه محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه ایران در کشور سنگاپور

وزیر خارجه ایران در مدت حضورش در سنگاپور با نخست وزیر، معاون نخست وزیر، وزیر خارجه و وزیر کشور سنگاپور دیدار و درباره گسترش مناسبات دوجانبه به گفت وگو می پردازد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که در دومین مقصد سفرش به چند کشور آسیایی و اقیانوسیه پس از اجرایی شدن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و بنا به دعوت همتای خود دوشنبه شب به وقت محلی وارد سنگاپور شد، قرار است در اولین روز حضورش در سنگاپور ضمن دیدار با مقامات این کشور در خصوص راه های توسعه مناسبات بحث و تبادل نظر کند.

ظریف شنبه شب به منظور شرکت در پنجمین نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی در خصوص فلسطین و قدس شریف راهی جاکارتا شد و در مدت دو روز حضورش در اندونزی ضمن شرکت در نشست وزرا و سران با برخی مقامات شرکت کننده در این اجلاس دیدار و در سخنان خود در نشست سران به تشریح مواضع جمهوری اسلامی در خصوص قضیه فلسطین پرداخت.

بر همین اساس رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با دانشجویان و ایرانیان مقیم بر سر میز صبحانه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

ظریف پس از آن با ویویان بالاکریشنان وزیر خارجه سنگاپور در محل وزارت خارجه این کشور به رایزنی خواهد پرداخت و در ادامه نیز با تارمان شانموگاراتنام معاون نخست وزیر در امور اقتصادی و سیاستگذاری اجتماعی و رئیس بانک مرکزی سنگاپور دیدار می کند.

وزیر خارجه ایران همچنین ناهار را مهمان شانموگام وزیر کشور و وزیر دادگستری سنگاپور که پیش از این عهده دار وزارت خارجه بود، خواهد بود و بعدازظهر نیز در کنفرانس مرکز مطالعات خاورمیانه به ایراد سخنرانی می پردازد.

دیدار با لی هسین لونگ نخست وزیر سنگاپور و همچنین دیدار با حلیمه یعقوب رئیس مجلس این کشور از دیگر برنامه های ظریف در سنگاپور است.

وی همچنین در مراسم ضیافت شام همتای سنگاپوری خود حضور خواهد یافت.

admin بازدید : 64 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (1)

 واکنش کره شمالی به مانور نظامی کشور آمریکا و کره جنوبی در مرز

با افزایش تنش‌ها و برگزاری مانورهای سالانه گسترده آمریکا و کره جنوبی که کره شمالی آن را به عنوان تمرین نهایی برای حمله تلقی می‌کند، پیونگ‌یانگ هشدار می‌دهد که به هرگونه تعرض به قلمرویش با اقدام تلافی‌جویانه بی‌رحمی از جمله حمله به سئول و خاک آمریکا واکنش نشان خواهد داد

به گزارش نامه نیوز خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می‌نویسد: «"اول ارتش" شعار ملی کره شمالی است که نسبت به تهدیدها علیه رژیم حاکمش بسیار هشیار و محتاط و از نظر فنی همچنان با واشنگتن و سئول در جنگ است. ارتش کره شمالی چهارمین ارتش بزرگ جهان است که به تسلیحات اتمی مسلح است و به شدت به خود می‌بالد. ارتش کره شمالی همواره به عنوان بزرگترین چالش برای وضعیت امنیتی در شرق آسیا محسوب شده است؛ تصویری که کره شمالی عاشق پروبال دادن به آن است و آن را در رژه نظامی مفصل اکتبر سال گذشته میلادی به نمایش گذاشت.


مانورهای نظامی مشترک کره جنوبی-آمریکا امروز هفت مارس (17 اسفند) آغاز شده و بیش از یک ماه ادامه دارند. همیشه هنگامی که این مانورها آغاز می‌شوند، تنش‌ها بالا می‌گیرند.

پیونگ‌یانگ منابع مالی هنگفتی را برای ساخت زرادخانه‌های اتمی و موشکی و حفظ نیروهای غیراتمی‌اش هزینه کرده است. حدود پنج درصد از جمعیت 24 میلیون نفری این کشور در سمت‌های نظامی و 25 تا 30 درصد دیگر در یگان‌های شبه‌نظامی یا یگان‌های ذخیره که آماده بسیج شدن هستند، مشغول فعالیتند.

اما ارتش کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی چقدر قوی و قدرتمند است؟

بر اساس مشاهدات خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری آسوشیتدپرس که در کره شمالی حضور دارند و تازه ترین گزارش دفتر وزارت دفاع کنگره آمریکا، مشخصات ارتش کره شمالی به شرح ذیل است:

admin بازدید : 59 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (0)

پیغام کتبی سیدحین روحانی به رئیس جمهور کشور اندونزی

ظریف پیام کتبی روحانی را تقدیم رییس جمهوری اندونزی کرد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار با رییس جمهوری اندونزی ، پیام کتبی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران را تقدیم وی کرد.

 

رییس دستگاه دیپلماسی که به نمایندگی از سوی جمهوری اسلامی ایران در پنجمین نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است امروز (دوشنبه) با جوکو ویدودو دیدار و گفت و گو کرد.


ظریف در این دیدار پیام کتبی رییس جمهوری اسلامی ایران را در پاسخ به پیام قبلی رییس جمهوری اندونزی تقدیم وی کرد.


در این دیدار رییس جمهوری اندونزی و وزیر امور خارجه ایران درمورد روابط رو به گسترش و مسایل منطقه ای مورد اهتمام دو کشور گفت و گو و رایزنی کردند.

admin بازدید : 50 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (0)

حکم اعدام برای بابک زنجانی و دو متهم دیگر

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: از موکل خواستم این موضوع را شخصاً به وکلای خارجی خود نیز منتقل کند تا آنها بدون توجه به رأی صادره و عواقب آن، کار انتقال وجوه را با جدیت دنبال کنند.

وکیل مدافع بابک زنجانی می‌گوید موکلش پس از شنیدن حکم اعدام از وکلای خود خواسته صرف‌نظر از اینکه چنین رأیی صادره شده، همچنان کار انتقال پول و تسویه بدهی با شرکت نفت را به جدیت پیگیری کنند.

 

رسول کوهپایه‌زاده درباره واکنش بابک زنجانی به حکم شعبه 15 دادگاه انقلاب مبنی بر صدور حکم اعدام برای هر سه متهم پرونده اظهار کرد: با اینکه حکم صادره شده بود و زنجانی نیز مطلع شد در ارتباطی که روز گذشته (یکشنبه) با موکل داشتم زنجانی گفت شما صرف‌نظر از اینکه چنین رأیی صادر شده همچنان کار را با جدیت برای انتقال پول و تسویه بدهی پیگیری کنید.

 

وکیل مدافع بابک زنجانی اضافه کرد: از موکل خواستم این موضوع را شخصاً به وکلای خارجی خود نیز منتقل کند تا آنها بدون توجه به رأی صادره و عواقب آن، کار انتقال وجوه را با جدیت دنبال کنند.

 

کوهپایه‌زاده ادامه داد: وقتی زنجانی از مفاد رأی مطلع شد از من پرسید آیا واقعاً من مفسد فی‌الارض هستم؟ به او پاسخ دادم که از نظر من چنین نیست و دادگاه به ماده 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی اشاره کرده و گفته اعمال شما به قصد ضربه زدن به نظام بوده است. موکل وقتی این را شنید خیلی متعجب و متاثر شد و گفت«یعنی من چون قصد ضربه زدن به نظام داشتم مفسد شناخته شدم؟. من که همه هدفم خدمت به نظام بوده است و به نظام کمک کردم».

admin بازدید : 51 دوشنبه 17 اسفند 1394 نظرات (0)

 

شبه نظامیان زیردست رئیس جمهور فراری یمن 50 خانواده را گروگان گرفتند

سرهنگ «حسام سلام»، از فرماندهان میدانی ارتش یمن از آغاز عملیات نظامی گسترده‌ای خبر داد که هدف آن بازپس گیری مناطق تحت تصرف شبه نظامیان وابسته به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهوری فرار یمن و تروریست‌های مسلح در بیابان «میدی»، واقع در استان «حجه» است.

 

این فرمانده میدانی یمنی که با خبرنگار فارس گفت‌وگو می‌کرد، افزود: این عملیات توسط کمیته‌های مردمی و انقلابی یمن به اجرا گذاشته می‌شود و در اولین مرحله هدف آن بازپس گیری مناطق شرق استان حجه تا مناطق مسکونی تحت تصرف شبه نظامیان وابسته به هادی است.

 

به گفته این منبع آگاه یمنی در جریان حمله موشکی شبه نظامیان وابسته به هادی 3 نفر از نیروهای ارتش یمن کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند، این درحالی است که در جریان حمله موشکی این شبه نظامیان به مناطقی در استان حجه نیز 5 غیرنظامی کشته شدند که تعدادی از آنها کودک بودند.

 

سرهنگ سلام تصریح کرد: شبه نظامیان وابسته به هادی با حمایت گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و القاعده تعدادی از منازل مسکونی کوی‌های تحت تصرف‌اشان در منطقه میدی را بمبگذاری کردند.

 

وی ادامه داد: شبه نظامیان وابسته به هادی اقدام به گروگان گرفتن حدود 50 خانواده ساکن منطقه میدی کردند تا مانع حملات خمپاره‌ای و موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن شوند.

admin بازدید : 54 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

تظاهرات مردم تونس برای حمایت از حزب الله لبنان

گروه های جامعه مدنی در تونس برای اعلام همبستگی با حزب الله لبنان به دنبال تروریستی خواندن این حزب از سوی شورای همکاری خلیج فارس و موافقت شورای وزیران کشور کشورهای عضو اتحادیه عرب با این تصمیم، در خیابان الحبیب بورقیبه تجمع کردند.
 
وائل نّواره دبیرکل اتحادیه سراسری دانشجویان تونس در این تجمع اعتراضی گفت مردم و گروه های تونسی با این تصمیم مخالفند و ما دولت مطیع تونس را به تغییر مواضع خود مجبور خواهیم کرد. 
 
وزارت امور خارجه تونس با صدور بیانیه ای توضیح داد بیانیه صادره از سوی شورای وزرای کشور عرب، الزاما متضمن این موضوع که حزب الله گروهی تروریستی به شمار می آید نیست.
 
وزارت امور خارجه تونس بر پایبندی این کشور به اصول سیاست های خارجی خود مبنی بر دخالت نکردن در امور داخلی دیگر کشورها تاکید کرد و افزود مشارکت تونس با مواضع کشورهای عربی به معنای نادیده گرفتن نقش مهم حزب الله لبنان در آزادی بخشی از اراضی اشغال شده این کشور و حمایت های این حزب از مساله فلسطین نیست.
admin بازدید : 56 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

رئیس جمهور افغانستان : عامل جنگ کنونی افغانستان کشور پاکستان است

رئیس جمهوری افغانستان، عامل جنگ جاری در کشورش را پاکستان و گروه هایی همچون القاعده، داعش و طالبان معرفی کرد.

محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری افغانستان، پاکستان و ستیزه‌جویان خارجی را عوامل خارجی جنگ جاری کشورش خوانده و از طالبان خواسته که حساب خود را با آن‌ها مشخص کنند.

 

اشرف‌غنی این موضوع را روز یکشنبه (۱۶ حوت/اسفند) در مراسم افتتاحیه سال ششم پارلمان افغانستان موسوم به "شورای ملی" عنوان کرد و گفت که "جنگ اعلام نشده‌ای بین پاکستان و افغانستان" جریان دارد.

 

او از گروه‌های القاعده و داعش به عنوان دو عنصر دیگر جنگ جاری در کشورش یاد کرد و از گروه‌های افراطی ازبکستانی، تاجیکستانی، چچنی و اویغوری به عنوان سومین عامل این جنگ نام برد.

 

به گزارش بی بی سی، رئیس جمهوری افغانستان گفت که جنبش طالبان پاکستان با گروه طالبان افغانستان نزدیکی فکری دارد، اما برنامه سیاسی آن به افغانستان ربطی ندارد.

 

او افزود: «حالا سوال این است که آیا گروه‌های طالبان راه خود را با این شش گروه (ستیزه‌جویان خارجی) می‌توانند جدا کنند یا نه؟»

admin بازدید : 66 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

دبیر شورای نگهبان با شرکت در سنت حسنه درختکاری گفت: از بهترین کارها، کشاورزی، زراعت، باغ داری و درختکاری است، در اسلام به زراعت و درختکاری سفارش م‍‍ؤکد شده چرا که مایه برکت و خیر است و ثمرات آن ماندگار است.

آیت الله احمد جنتی افزود: کسی که درخت می کارد بالاخره از دنیا می رود، اما ثمرات و برکات درختی که کاشته است، باقی می ماند. 

وی با اشاره به برخی روایات، توجه به امور معنوی را موجب آبادانی سرای آخرت دانست و گفت: حضرت رسول (ص) می فرمایند: شبی که مرا به معراج بردند، خدمت حضرت ابراهیم (ع) رسیدم؛ حضرت فرمودند که به امت خود سفارش کن در بهشت درختکاری کنند. چرا که آنجا آب فراوان و زمین بسیار پاک و وسیعی دارد. سؤال کردم درخت آنجا چیست؟ فرمود؛ ذکر «لا حول و لا قوه الا بالله» که اگر آن را بگویند ملائکه برای آنها در بهشت درخت می کارند. 
دبیر شورای نگهبان با بیان حدیث دیگری از پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: برخی از اصحاب حضرت رسول (ص) گفتند ما به اذکار مداومت داریم، پس باید در بهشت دارای درختان زیادی داشته باشیم. ایشان فرمودند: بله خیلی درخت دارید به شرطی که آتشی نفرستید که همه آنها را آتش بزند؛ یعنی مواظب باشید با گناهان خود اعمال تان را حبط و ضایع نکنید.
آیت الله جنتی با یادآوری این نکته که هر درختی که می کاریم مدتی سرسبز است و بعد کم کم دوران پیری آن می رسد و خشک می شود؛ گفت: دنیا نیز همینطور است؛ عمرها، کوتاه است و همه رو به نیستی می روند.
admin بازدید : 68 یکشنبه 16 اسفند 1394 نظرات (0)

 

محمدجواد ظریف : عربستان به فکر ایجاد تنش و ناامنی در خاورمیانه است

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در کنفرانسی خبری با «جورج ولا» همتای مالتی خود شرکت کرد.

 

ظریف در این کنفرانس خبری گفت: خوشحالم برای اولین بار در تاریخ میزبان وزیر امور خارجه مالت در ایران هستیم. ایران و مالت از دهه 50 دارای رابطه سیاسی هستند.

 

وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: در سال‌های گذشته روابط ما به دلیل تحریم‌ها رکود جدی داشته است. مالت به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا از سال آینده ریاست این اتحادیه را بر عهده خواهد داشت.

 

وی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه سال آینده رئیس جمهور آمریکا تغییر خواهد یافت ریاست اتحادیه اروپا نقشی اساسی در تضمین اجرای برجام خواهد بود.

 

ظریف در ادامه به دیدارش با همتای مالتی خود اشاره کرده و در این باره گفت: دو سند را امضا کردیم. یادداشت تفاهم درباره مشورت‌های سیاسی و لغو روادید برای گذرنامه‌های سیاسی بین دو کشور. 

admin بازدید : 56 شنبه 15 اسفند 1394 نظرات (0)

تکدی گری در کشور تایلند ممنوع شد فروشندگان دوره گرد باید مجوز بگیرند

مجلس نمایندگان تایلند قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، تکدی گری در این کشور ممنوع و فروشندگان دوره گرد تنها با مجوز قانونی اجازه فعالیت خواهند داشت.

براساس قانون جدید، تکدی گری در تایلند جرم محسوب شده و افراد و گروه های مشوق این ناهنجاری اجتماعی مجازات خواهند شد.

همچنین طرحی برای آموزش حرفه ای شهروندان متکدی تایلند درنظر گرفته شده و متکدیان خارجی نیز در صورت دستگیر شدن به کشور های خود بازگردانده خواهند شد.

در عین حال، این قانون نمایش های خیابانی را از تکدی گری متمایز شمرده و اجازه فعالیت این افراد را تحت مجوز های مربوطه صادر می کند.

تکدی گری در بسیاری از نقاط تایلند نظیر مناطق توریستی رواج دارد.

گفته می شود بیشتر متکدیان این کشور، به خصوص کودکان، از جمله قربانیان قاچاق انسان در جنوب شرق آسیا هستند.

admin بازدید : 62 شنبه 15 اسفند 1394 نظرات (0)

 

وزیر دفاع لبنان با پیشنهاد ایران برای تسلیح نیورهای ارتش لبنان موافقت کرد

وزیر دفاع لبنان در جلسه اخیر شورای وزیران،‌ قبول پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تسلیح ارتش کشورش را پس از خلف وعده عربستان خواستار شد.

«سمیر مقبل» وزیر دفاع و معاون نخست وزیر لبنان از کابینه این کشور خواست با پیشنهاد ایران برای تسلیح نیروهای ارتش کشورش موافقت کنند.

به گزارش روزنامه لبنانی «دیلی استار»، سمیر مقبل پنجشنبه گذشته در جلسه اخیر دولت از شورای وزیر کشورش خواسته پیشنهاد ایران را جدی گرفته و مورد بررسی قرار دهند.

این درخواست وزیر دفاع لبنان تنها چند روز پس اقدام ضد لبنانی عربستان سعودی در لغو وعده مساعدت به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان بیان شد.

جمهوری اسلامی ایران طی چند سال گذشته در پی تشدید درگیری‌های ارتش لبنان با تروریست‌های «داعش» و «جبهه النصره» در منطقه مرزی «عرسال»، برای تسلیح نیروهای ارتش لبنان با سلاح‌های ایران اعلام آمادگی کرده است اما این مسئله با مخالفت عربستان و اسرائیل روبه‌رو شده بود.

admin بازدید : 63 شنبه 15 اسفند 1394 نظرات (0)

 

معاون رئیس پلیس دبی امارات : کالاهای ایرانی باید تحریم شوند
ضاحی خلفان معاون رییس پلیس دبی در صفحه توییتر خود نوشت: کالاهای ایرانی در کشورهای عربی خلیج فارس باید تحریم شود و بازرگانان ایرانی نیز باید ظرف مدت سه سال آینده از امارات خارج شوند.
به گزارش ایرنا، ضاحی خلفان که پیوسته رویکردی ضد ایرانی دارد ٬ افزود: نباید اجازه داد هیچ فروشگاه یا مغازه ای متعلق به ایرانی ها در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باز شود، آن ها به ما اجازه نمی دهند حتی یک دکه در کشورشان باز کنیم.
خلفان در ادامه نوشت: تجارت ما با ایرانی ها فایده ای ندارد و ما بازارهای جدید و بزرگی در آفریقا داریم.
وی افزود : نباید جواز هیچ مغازه دار ایرانی تمدید شود و فرزندان ما باید جای ایرانی ها را بگیرند.
معاون رییس پلیس دبی که هر از گاهی با سخنان غیرمسئولانه خود در صفحات اجتماعی باعث ایجاد تنش می شود ٬ از عرب های ساکن کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست که کالاهای ساخت ایران را تحریم کنند چرا که به ادعای او ایران امنیت کشورهای عربی خلیج فارس را به خطر می اندازد.
خلفان خطاب به کشورهای عربی نوشت: برای چه بازارتان را به روی کالاهای ایرانی می گشایید در حالی که آن ها همه درها را به روی ما بسته اند ٬ هرکس کالاهای ایرانی را بخرد از ما نیست٬ آن ها همسایگان بدی برای ما هستند .
معاون رییس پلیس دبی در ادامه نوشت : اگر دیدید یک عرب کالای ایرانی می خرد او را نصیحت کنید که کالاها را به قفسه ها برگرداند.
admin بازدید : 56 شنبه 15 اسفند 1394 نظرات (0)

علی ربیعی صبح جمعه به مجتمع سالمندان و معلولین قدس وابسته به بنیاد خیریه کامرانیه واقع در جاده مخصوص کرج رفت و از نزدیک با زنان سالمند و معلول ساکن در این مجتمع گفت و گو کرد.

ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: دولت تدبیر و امید در مجموعه سیاست های رفاهی خود، فرصت برابر را به عنوان حق مردم بیان می کند و دولت به نمایندگی جامعه در پی تحقق این حق برای عموم مردم است.

وی با بیان این که به چند جهت نیاز به ورود مردم داریم، تصریح کرد: دولت به تنهایی قادر نیست که در این زمینه فعالیت کند و مردم نیز باید در کنار دولت باشند.وقتی جامعه ای به سمت خیر جمعی پیش می رود، از آسیب های متعددی به دور می ماند، به طوری که اثر دعایی، معنوی، اجتماعی و خیری بر جامعه دارد و آن، جامعه توسعه یافته است و خوشبختی در آن موج می زند.
وی تصریح کرد: در سازمان بهزیستی در چند سال اخیر، شورای سالمندی احیا شد، شورای حمایت از کودکان که به مدت چند سال تعطیل بود در دولت تدبیر و امید فعال شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری اینکه خیر جمعی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم، گفت: در گذشته نوع خیر با مسأله مالی تعریف می شد، اما در برنامه ریزی که صورت گرفته ، افراد می توانند با مال و خدماتی که ارائه می دهند،خیر جمعی را گسترش دهند.

ربیعی معتقد است خیر جمعی باید در جامعه تسری یابد زیرا این پدیده می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را بدست خود مردم حل کند.

جواد اشرف کاشانی مدیر مجتمع سالمندان و معلولین قدس در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مجتمع از سال 1360 فعالیت خود را شروع کرده و حدود 498نفر از معلولان و سالمندان کشور را نگه داری می کند از میان آنها حدود 470نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی توضیح داد:معلولان و سالمندانی که در این مجتمع نگه داری می شوند به طور عام فاقد خانواده هستند که حدود 300 نفر از آنان کارتن خواب بوده اند.

admin بازدید : 56 جمعه 14 اسفند 1394 نظرات (0)

امشب جای میزبان و میهمان عوض می شود، سی و هفت سال خادم الرضایی می ارزد به یک شب میهمان شدن بر خوان امامی که غریب می خوانندش اما آشنا تر از هر آشنایی در این دیار است. امام غریبی که با غربت دستهای خادمانی چون تو آنقدر آشنا است، آنقدر که هر دردمندی در این گوشه گیتی می داند  چراغ امام رضا همیشه فروزان است پس شب و روز نمی شناسد آمدن و بودن و بوییدن و بوسیدن حرمی که شما خادم الرضایش بودی.
امشب جای میزبان و میهمان عوض می شود، چه خوش است میهمان میزبانی چون خورشید طوس بودن. می دانم سی و هفت سال شاهد بی قراری های عاشقانی بودی که دل شکسته به امید یاری دوست پای به حرم می گذاشتند. مردمانی که از این دیار با کوله باری از اشک به پابوسی امام رئوفشان می آمدند شاید امشب نگاهشان به دستهای خادمی چون تو است که نزدیک تر از هر خادمی به امام رضایی. می شود کوله بار مرواریدهایی که به ضریح حلقه شده است را به دست امام رضا  برسانی؟ کاش گوشه ای از قطرات اشکمان را به دستت می دادیم شاید شبنمی از چشم ما هم می توانست در گوشه ای از گلزار باغ امام رضا بنشیند.

امشب جای میزبان و میهمان عوض می شود... خراسان همه بوی بهشت است امشب. بهشت میهمانی دارد چون یار رهبر. یقین دارم که امام رئوف چون تو خادمی را آنقدر عزیز بشمارد که بهشتیان در حیرت این همه ارجمندی صف بکشند برای دیدن این میهمان جلیل القدر.
امشب جای میزبان و میهمان عوض می شود... نماز امشب تو بوی رضا می دهد. بوی گلاب می دهد دستهایت همانند روزهایی که سپید پوش معطر می کردی آن مضجع شریف را، اما امشب ملائک برایت گلاب می آورند تا باز هم معطر کنی دستهایت را این بار راهت را گلاب می پاشند برای آنکه برسی به خانه ای که سی و هفت سال خادمش بودی.

admin بازدید : 62 جمعه 14 اسفند 1394 نظرات (0)

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در پایان جلسه تفسیر قرآن و معارفه حجج‌الاسلام لطفی و حسن‌زاده، با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار کرد: از همه برادران و خواهرانی که در این انتخابات شرکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه باید از نوع تشکر مردم مشهد در انتخابات جمعه گذشته نیز تشکر کرد، گفت: هیچ‌چیز بالاتر از این نیست که مشمول دعای بقیه‌الله قرار بگیرید، دنیا و آخرت ما و شما با دعای وجود امام زمان تأمین می‌شود که باید گفت شما در شهرتان کاری کردید که تبسم بر لبان بقیه‌الله نقش‌ بست و خاطرشان از این عمل شما مسرور شد.
امام‌جمعه مشهد اضافه کرد: شما با انتخاب خود افرادی را به صحنه آوردید که معتقد به امام زمان(عج) هستند و این امر باعث رضایت ایشان می‌شود.
آیت‌الله علم‌الهدی، تصویب قانون امربه‌معروف و نهی از منکر را از بزرگ‌ترین دستاورد مجلس نهم دانست و افزود: تصویب این قانون سبب شد تا این فریضه الهی به‌طور رسمی تبدیل به قانون شود و عامل آن نیز خون شهدای امربه‌معروف بود.
عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: این تشکل، اولین تشکلی است که از قبل شکل‌گرفته و امروز متفق شده‌اند تا کار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به بهترین شکل به انجام برسانند.
وی با بیان اینکه این تشکل باید در تمام شهرستان‌های خراسان شعبه داشته باشد، عنوان کرد: امیدواریم پس‌ازاین به خصوص در ایام پیک مسافران نوروزی، شاهد تحقق دو امر باشیم؛ اول اینکه از اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر توسط فعالان در این تشکل کوچک‌ترین ممانعتی به وجود نیاید و از جهت دوم اینکه شاهد توسعه این جریان در شهرستان‌ها و حتی بخش‌ها باشیم.
وی یادآور شد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر حاضر است دیگر تشکل‌هایی که آمادگی انجام فریده امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را دارد، به رسمیت بشناسد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 116
  • بازدید سال : 2,370
  • بازدید کلی : 53,566